Rahvusvaheline unepäev

Igal kevadel, enne kevadist pööripäeva, tähistatakse rahvusvahelist unepäeva – märtsi kolmas reede. Unepäev on pühendatud une olulisuse tõstmisele ja magamisharjumuste parandamisele.

Uni on meie vaimse ja füüsilise tervise alustala. Piisav uni aitab parandada mälu, keskendumisvõimet ja meeleolu. See aitab ka tugevdada immuunsüsteemi ja vähendada krooniliste haiguste riski.

Rahvusvaheline unepäev

Maailma unepäeva tähistatakse erinevatel üritustel ja kampaaniatel üle kogu maailma. Ürituste eesmärk on tõsta teadlikkust une olulisusest ja õpetada inimestele, kuidas parandada oma magamisharjumusi.

  • Rahvusvaheline unepäev 2024. aastal – 16. märts
  • Rahvusvaheline unepäev 2025. aastal – 15. märts
  • Rahvusvaheline unepäev 2026. aastal – 20. märts
  • Rahvusvaheline unepäev 2027. aastal – 19. märts

Mida sina saad teha oma une parandamiseks? Siin on mõned näpunäited, mis aitavad sul paremini magada:

  • Loo regulaarne unegraafik ja maga iga öö samal ajal
  • Mugav magamiskoht, mis on pime, vaikne ja jahe
  • Väldi kofeiini ja alkoholi enne magamaminekut
  • Tee enne magamaminekut lõõgastavaid tegevusi, näiteks loe raamatut või võta soe vann
  • Tee regulaarselt trenni, aga mitte liiga lähedal magamisaegale
  • Kui sul on probleeme unega, siis pöördu arsti poole

Rahvusvaheline unepäev on suurepärane võimalus, et mõelda oma magamisharjumustele ja teha vajalikke muudatusi, et paremini magada. Hea uni on hea elu alus!